• Stypendium Prezydenta Wrocławia

Z radością informujemy, że Aniela Skraba, uczennica klasy 2C, została uhonorowana stypendium Prezydenta Wrocławia w zakresie twórczości i edukacji artystycznej dla młodych, utalentowanych Wrocławian! 🙂

A w weekend Aniela odniosła kolejne sukcesy podczas XXI Ogólnopolskiego Konkursu Tanecznego im. Aliny Jankowskiej "Magia Tańca" w kategorii balet klasyczny. Wywalczyła dwa pierwsze miejsca, trzecie miejsce oraz Grand Prix! 🙂.

Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!!!

• Wycieczka integracyjna klas 1H i 1D.

Warszawa 23-25.10.2023r.

"Wycieczkę zaczęliśmy od zwiedzania Łazienek Królewskich oraz Centrum Nauki Kopernik, w którym poznaliśmy i zrozumieliśmy wiele zjawisk fizyczno- chemicznych. Wieczorem można było spędzić trochę czasu relaksując się przy grach takich jak Mafia czy Uno.

Dzień drugi upłynął nam na zwiedzaniu Warszawy, udało nam się zobaczyć: PGE Narodowy, Rynek, Pomnik Powstańców Warszawskich, Złote Tarasy oraz wjechaliśmy na taras widokowy znajdujący się w Pałacu Kultury i Nauki.

Ostatni dzień spędziliśmy w Muzeum Powstania Warszawskiego gdzie mogliśmy dowiedzieć się jak wyglądało życie w tych ciężkich czasach.

Po zakończeniu zwiedzania, w deszczu lecz z uśmiechami na twarzy, wróciliśmy do naszego pogodnego Wrocławia."

• PROFILAKTYKA Z DOLNOŚLĄSKIM CENTRUM ONKOLOGII

Dolnośląskie Centrum Onkologii we Wrocławiu, pod kierunkiem doktora nauk medycznych p. Marcina Ziętka,zorganizowało w naszym liceum akcję edukacyjną o tematyce poświęconej nowotworom m.in. skóry i płuc.

Podczas akcji odbył się wykład dla ponad 270 uczniów, nauka badania piersi i jąder (ćwiczenia na fantomach) oraz przeprowadzono dermoskopowe badania znamion skóry u ponad 40 osób.

Aktualnie w DCO organizowane są następujące badania w ramach programów profilaktycznych nowotworów.

BADANIA MAMMOGRAFICZNE DLA PAŃ W WIEKU 50-69 LAT (OD 1.11.2023R. 45-74 LAT).

tel. 71 368-95-66 ( rejestracja w godz. 8.00-14.30).

PROGRAM DLA PALACZY W WIEKU 50-74 LAT

tel. 71 368-95-65

CYTOLOGIA DLA PAŃ W WIEKU 25-59 LAT

TEL. 71 368-96-47

KOLONOSKOPIA DLA OSÓB W WIEKU 50-65 LAT

TEL. 71 368-95-64

WSZYSTKIE BADANIA SĄ BEZPŁATNE, PACJENT MA RÓWNIEŻ ZAPEWNIONE DALSZE KONSULTACJE W RAMACH NFZ.

• Jubileusz 75- lecia LO nr VIII

Obchody jubileuszu 75- lecia naszej szkoły uświetnili znamienici goście pan: Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk, Dyrektor Wydziału Szkół Ponadpodstawowych i Specjalnych pani Ewa Szczęch , Radni miasta Wrocławia pan Jarosław Krauze i pan Bohdan Aniszczyk oraz nauczyciele i przyjaciele naszej szkoły.

Z przyjemnością i dumą informujemy, że trzech nauczycieli z naszej szkoły zostało uhonorowanych przez pana Prezydenta medalem „Merito de Vratislavia - zasłużony dla Wrocławia”: pani Izabella Kubicka, pani Joanna Lisowska, pan Juliusz Januszewski. Medal otrzymały również długoletnie pracownice administracji: pani Mariola Rachel i Małgorzata Gaczyńska. Serdecznie gratulujemy

Było podniośle, wzruszająco ale też radośnie, z nadzieją na przyszłość.

• Warsztaty w Kyndryl 4F

Klasa 4F dwujęzyczna skorzystała z zaproszenia i wzięła udział w spotkaniu oraz w warsztatach tematycznych w firmie Kyndryl.

Podczas wykładów w profesjonalnej lecz mimo wszystko swobodnej atmosferze dowiedzieliśmy się czym zajmuje się firma Kyndryl, jaką ma wizję i misję, jak działają platformy streamingowe, co to jest mainframe. Nie zabrakło także informacji dotyczących utrzymania przyjemnej, efektywnej i elastycznej formy pracy jak agile....

Jak ważna w pracy jest pozytywna atmosfera i jak tworzą ja sami pracownicy poczuliśmy na własnej skórze dzięki występówmw języku francuskim i w języku angielskim French Communication Energiser - c'etait magnifique!

A jak już o przyjemnościach mowa to zostaliśmy poczęstowani pysznymi słodkościami, które zostały przygotowane specjalnie z myślą o nas! Z pewnością na długo zapamiętamy to wyjście, a certyfikat, który dostaną osoby pełnoletnie będzie nam o tym przypominały .

Merci beaucoup Kyndryl de la part de 4F!

• WYCIECZKA ROWEROWA

Pod koniec września odbyła się wycieczka rowerowa na singieltracki do Świeradowa-Zdroju.

Był z nami instruktor, który uczył nas odpowiedniej pozycji na rowerze podczas jazdy, pokonywania przeszkód i zakrętów. Był też berek na rowerach, stójka, wyścigi i zjazdy z niewysokich wzniesień. Wycieczka po singlach to głównie „Zajęcznik”, Podgórze i Runtrack, była tez wieża widokowa na Młynicy. W wycieczce wzięło udział 12 uczniów plus opiekun Monika Janik. Wszyscy na rowerach mtb lub full w pięknych okolicznościach przyrody. To nie ostatni taki wyjazd, będzie na pewno więcej, bo wszystkim się dobrze jeździło.

• Paris, Paris .......

1 X rozpoczęła się wycieczka szkolna do Paryża dedykowana uczniom uczącym się języka francuskiego.

Uczniowie w drodze do stolicy Francji odwiedzili przepiękne miasto Reims z zabytkowa Katedra Notre Dame będąca miejscem koronacji królów francuskich, z przepiękna architektura i urokliwym placami i uliczkami. W kolejnych dniach nasi ósemkowi paryżanie odwiedzili La Cite ze słynną Katedra Notre Dame, a następnie Dzielnicę Łacińską gdzie znajduje się słynna Sorbona , Uniwersytet Paryski, renomowane licea francuskie oraz Panteon będący mauzoleum wybitnych Francuzów. W drugiej części dnia uczniowie przeszli się po Słynnych Polach Elizejskich i weszli na Łuk Triumfalny. Niewątpliwą atrakcją był przejazd metrem paryskim. Kolejny dzień wyprawy do Paryża upłynął na zwiedzaniu Muzeum Orsay - słynnego Muzeum Impresjonistow. Następnie był spacer do Placu Zgody, jednego z najbardziej spektakularnych i znanych miejsc miasta. Kolejnym punktem był Montmartre, dzielnica artystów, kabaretów i cyganerii, Moulin Rouge oraz słynna Bazylika Sacre Coeur. Kolejny dzień szkolnej wycieczki do Paryża uczniowie zaczęli od wizyty w Wersalu i zwiedzaniu kompleksu zamkowego wraz z ogrodami. Następnym punktem programu był Kościół Inwalidów i grób Napoleona Bonaparte. W międzyczasie spacer i korzystanie z pięknej pogody aż do Centre Pompidou. Uczniowie kupili również słodkości w najstarszej kawiarni w Paryżu. Aby maksymalnie wykorzystać czas, metro paryskie znowu okazało się nieocenione. Miłym podsumowaniem dnia był wieczorny rejs po Sekwanie i spacer ulicami centrum. Intensywnie, ale pięknie. Powoli dobiega końca nasza paryska przygoda. Ostatni dzień uczniowie spędzili na zwiedzaniu Muzeum Louvre - największego na świecie muzeum dzieł malarstwa, rzeźby i rzemiosła artystycznego. Następnym punktem było wejście na Wieże Eiffla. Nie zabrakło także polskich akcentów. Uczniowie udali się na Wyspę Świętego Ludwika, gdzie znajduje się Biblioteka Polska. Fasada Hotelu Lambert przypomniała nam dzieje Wielkiej Emigracji po Powstaniu Listopadowym. Aż żal odjeżdżać

• Transplantologia

W piątek 6 października 2023r. odbyła się prelekcja poprowadzona w klasie 4b przez studentkę Koła Naukowego Paleoanatomii Vertex działającego przy Zakładzie Anatomii Prawidłowej Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, Panią Kingę Brawańską.

Jej przeprowadzenie było możliwe także dzięki  dofinansowaniu FAST udzielonemu przez Miasto Wrocław na realizację projektu  Zmarli mogą ratować i uczyć żywych.

Pani Brawańska przedstawiła uczniom i uczennicom aspekty prawne związane z donacją organów po śmierci oraz problemy w działalności  Uniwersytetu Medycznego związane z brakiem organów ludzkich, w szczególności podczas zajęć z anatomii. Omówiła pokrótce możliwości przekazywania organów od osób zdrowych osobom chorym oraz deklaracje przekazania organów po śmierci donatora.

Nie ulega wątpliwości, że przedstawiona problematyka jest ważna i aktualna a także obarczona wieloma dylematami.

• Północne Włochy - wycieczka szkolna

Grupa 44 uczniów z różnych klas wyruszyła 25 września do Włoch. We wtorek zwiedzała: Mediolan, a w nim Castello Sforcesco, Piazza del Duomo, Duomo Di Milano, Galleria Vittorio Emanuele II , Piazza della Scalla.

W kolejnym dniu, środę, niektórzy rozkoszowali się poranną gimnastyką, po której wyruszyliśmy do miejscowości Malcesine nad Jeziorem Garda, by wjechać kolejką na Monte Baldo i tam pospacerować. Potem ruszyliśmy widokową trasą wzdłuż wybrzeża jeziora do malowniczej miejscowości Sirmione, gdzie mieliśmy czas na kąpiel w jeziorze.

Kolejny dzień, czyli czwartek, to wyzwanie. Najpierw odwiedziliśmy Weronę, gdzie spacerując po starym mieście odwiedziliśmy dom Julii, a potem Romea i przeszliśmy do rzymskiego amfiteatru. Następnie pojechaliśmy do Padwy, gdzie po zwiedzaniu bazyliki Świętego Antoniego przeszliśmy przez ogromny Piazza del Erbe i dalej do budynków uniwersytetu, a potem spacerowaliśmy po starym mieście. W kolejnym dniu, w piątek, jadąc do Wenecji, posłuchaliśmy kilku duetów wykonujących wielkie przeboje piosenki włoskiej po włosku oraz wierszyk po włosku w wersji śpiewanej.

W Wenecji zwiedziliśmy Bazylikę św Marka, Pałac Dożów, a potem długo spacerowaliśmy po uliczkach starego miasta. Na koniec ruszyliśmy tramwajem wodnym po Canale Grande w stronę naszego autokaru i późnym wieczorem pożegnaliśmy piękną Wenecję.

• Cóż to były za Otrzęsiny Klas Pierwszych!

Dzięki naszym Pierwszakom i klasie 2h, z Wychowawczynią Panią Pauliną Wolniak i wspaniałemu Prowadzącemu Jankowi Lisowi przenieśliśmy się w lata 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90 zeszłego wieku. Uczniowie zaprezentowali układy taneczne charakterystyczne dla odpowiedniego czasu oraz wspaniałą modę która królowała w tamtych czasach. Wszystkie klasy pierwsze zaprezentowały się wspanialeeeee. Tak miło było na Was wszystkich patrzeć .

Widać, że każdy układ taneczny był dokóładnie przemyślany i wytrenowany.

To było wspaniale wydarzenie.

Teraz już jesteście moimi prawie pełnoprawnymi Uczniami - jeszcze czekam tylko na Wasze Ślubowanie.

Wiecej fotek w galerii, a filmiki na fb.

Wasza Ósemeczka

• Wyjazd integracyjny klasy ekonomicznej 1e

Klasa 1 e (energiczna, empatyczna) 26.09 wraz wychowawczynią Marią Bogdanowicz i panią Anetą Trybuła, panami Mirosławem Jagodzińskim i Adrianem Wodonosem wyruszyła na niespokojne wody Nysy Kłodzkiej. W fantastycznych nastrojach przy porannej mgle, potem palącym słońcu doskonaliliśmy sztukę wiosłowania na pontonach. Były drifty, lądowanie w krzakach, wyciąganie pontona z płycizn i całe mnóstwo frajdy. Potem grillowa uczta, tańce, łamańce gimnastyczno- umysłowe. Szkoda było wracać. Ale najlepsze, że mogliśmy się lepiej poznać . I wciąż mamy ochotę na nowe przygody i wyzwania.

• Liceum Ogólnokształcące nr VIII
      • AE:PL-96024-40994-EFJWF-28
      • 717986736
      • 53-415 Wrocław ul.Zaporoska 71 Poland
      • www.facebook.com/pg/lo8Wroclaw
      • Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Krzywoustego we Wrocławiu, ul. Zaporoska 71, 53-415 Wrocław, REGON 001247850
      • Inspektor ochrony danych, adres jego siedziby: Tomasz Grzybowski, mail: tomasz.grzybowski@coreconsulting.pl, tel.: + 48 882 714 401