• 27.09.2019 23:18
      • Międzynarodowy projekt transgraniczny szkół stowarzyszonych UNESCO - Park Mużakowski i Łuk Mużakowa.

W dniach 11-15 września 2019 roku uczniowie naszej szkoły: Wiktoria Pętal, Michał Szymaszek i Piotr Woźniak z klasy 3A wraz z nauczycielką języka niemieckiego panią Beatą Kanią, uczestniczyli w polsko-niemieckim projekcie dotyczącym Światowego Dziedzictwa UNESCO. W projekcie brali udział również uczniowie z Żagania, Krakowa i z Niemiec (Zittau). Warsztaty polegały na tworzeniu filmów promujących współpracę transgraniczną i ochronę wartościowych miejsc na świecie w ramach organizacji UNESCO. W ten sposób powstały trzy filmy, których tematami są:

-  książę Pückler, wizjoner i twórca Parku Mużakowskiego,

- dzieje Parku Mużakowskiego (wpisanego na listę UNESCO) i współpraca polsko-niemiecka,

-  krajobraz kulturowy Geoparku Łuk Mużakowa.

Filmy ukażą się niedługo na stronie https://worldheritage-education.eu/en/sites/muskauer-park_park-muzakowski#start

Podczas wycieczki rowerowej z przewodnikiem obejrzeliśmy zarówno polską, jak i niemiecką część parku. Ponadto zwiedziliśmy Muzeum Pücklera, poznaliśmy nowe osoby, skosztowaliśmy regionalnych potraw, w tym słynnego deseru Książę Pückler i wiele się nauczyliśmy, ale przede wszystkim dobrze się bawiliśmy :)

Była to dla nas prawdziwa przygoda, bo oprócz zwiedzania przeszliśmy też kurs filmowania, pisania scenariuszy i składania filmów w rekordowym tempie dwóch dni. Wypiliśmy hektolitry kawy i jak to mówią, cudze chwalicie, a swego nie znacie. Zwiedziliśmy przepiękny Park Mużakowski, który zachwyca nie tylko od strony niemieckiej. Doświadczyliśmy niemieckiej gościnności i nawiązaliśmy wspaniałe przyjaźnie międzynarodowe.

Tekst: Piotr Woźniak

• Liceum Ogólnokształcące nr VIII
      • AE:PL-96024-40994-EFJWF-28
      • 717986736
      • 53-415 Wrocław ul.Zaporoska 71 Poland
      • www.facebook.com/pg/lo8Wroclaw
      • Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Krzywoustego we Wrocławiu, ul. Zaporoska 71, 53-415 Wrocław, REGON 001247850
      • Inspektor ochrony danych, adres jego siedziby: Tomasz Grzybowski, mail: tomasz.grzybowski@coreconsulting.pl, tel.: + 48 882 714 401